قوانین بازی تخته نرد
اگر نمی توانید هر دو شماره را بازی کنید نوبت خود را از دست دهید به عنوان مثال ، اگر 5-6 بغلتانید ، اما اگر 5 یا 6 بار جابجا کنید ، نمی توانید نقطه باز پیدا کنید
، نوبت خود را از دست می دهید. اگر فقط می توانید یکی از اعداد را بازی کنید ، می توانید آن شماره را بازی کرده و شماره دیگر را از دست بدهید. اگر فقط می توانید یک عدد یا شماره دیگر را بازی کنید ، پس باید عدد بالاتر را بازی کنید. [8]
این قانون اعمال می شود حتی اگر دو برابر کنید. اگر نتوانید عددی را که دو برابر کرده اید بازی کنید ، نوبت خود را از دست می دهید.
تصویری با عنوان بازی تخته نرد مرحله 9
5
چکرهای خود را ایمن نگه دارید. سعی کنید از داشتن فقط یکی از چکرهای خود در یک نقطه خودداری کنید زیرا این نقطه که blot نامیده می شود در برابر “ضربه” توسط چکرهای بازیکن شما آسیب پذیر است. اگر یکی از شطرنج های شما ضربه خورد ، آن را به نوار می کشد و شما باید از چرخش بعدی خود استفاده کنید تا بورد و سعی کنید دوباره تخته را در صفحه اصلی حریف خود وارد کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا حداقل در اوایل بازی حداقل دو تا از چکرهای خود را روی یک نقطه نگه دارید.
تصویری با عنوان بازی تخته نرد مرحله 10
6
سعی کنید بر هیئت مدیره تسلط داشته باشید. قبل از اینکه قطعات خود را به دادگاه خانه خود منتقل کنید ، باید سعی کنید بسیاری از امتیازات را به جای اینکه چند امتیاز توسط 5 یا 6 چکرز اشغال شود ، توسط 2 یا 3 چکرز اشغال کنید. این نه تنها گزینه های بیشتری برای حرکت به نقاط باز به شما می دهد ، بلکه حرکت به یک نقطه باز را برای حریف سخت تر می کند. [9]
قسمت
3
زدن و وارد شدن
تصویری با عنوان بازی تخته نرد مرحله 11
1
یک نقطه بزنید تا چکرزهای حریف خود را به نوار منتقل کنید. اگر به نقطه ای ضربه بزنید ، نقطه ای که فقط یکی از چکرهای حریف شما اشغال کرده است ، در این صورت چکرزهای حریف روی میله قرار می گیرند. تا جایی که امکان دارد باید سعی کنید نقاط ضعف را بزنید ، به شرطی که به شما کمک کند قطعات خود را تا جایی که ممکن است به دادگاه خانه خود نزدیک کنید. این یک روش عالی برای کاهش سرعت حریف است. [10]
هر زمان که مهره بازیکنی روی میله قرار دارد ، تا زمانی که چک بار را به صفحه خانه بازگرداند ، نمی تواند سایر چکرهای خود را جابجا کند.